tirsdag den 3. maj 2016

Om at udleve sine drømme



Mange har sikkert set og hørt historien om lille Hope der blev reddet fra sultedøden af nødhjælpsorganisationen Din Nødhjælp.


En skrækkelig historie, som desværre ikke er et enkeltstående tilfælde. Første gang jeg så dette billede, græd jeg i timevis over hvor uretfærdig verden er (der skal ikke altid så meget til, før jeg begynder at græde), og jeg sendte straks penge afsted til dem.

I går var jeg til foredrag med den danske stifter af organisationen, Anja Ringgren Lovén. En fantastisk kvinde, der sætter sit liv på spil, hver gang hun er i Nigeria. Hendes drøm var at hjælpe de sultne børn i Afrika, som hun havde hørt om i sin barndom, når hun ikke ville spise sin mad op.
Som Anja sagde, så kræver det mod at følge sin drøm, fordi man ofte ofre sin trygge hverdag og må give afkald på nogle ting.
Sådan er det lidt med os. Selvom det at flytte til Berlin på ingen måde kan sammenlignes med Anjas drøm, så kræver det stadig mod, da det er et stort spring, særligt når man har børn.
Flere mennesker burde følge deres drømme. Hvad er det værste der kan ske?

Hvad er din store drøm?

PS støt Din Nødhjælp HER - det mindste bidrag gavner, og kan overføres med mobilpay!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start