fredag den 27. januar 2017

En atypisk dag i et hausfrauliv

Mange spørger til om jeg kan få tiden til at gå, så jeg tænkte det var på tide at fortælle hvad jeg rent faktisk laver.
Jeg vil tage dagen i dag som eksempel, på trods af at den har været atypisk, da Martin havde fri.
Astrid vågnede allerede kl. 5, men faldt hurtigt i søvn igen. Det kunne jeg selvfølgelig ikke, så jeg lå vågen indtil Sophia vågnede ved kl. 6.30.
Vi har god tid om morgenen, da børnene først skal være i KiTa kl. 9. Indtil vi skal afsted tøffer vi bare lidt rundt og morgenhygger, får morgenmad og børnene får lov til at se ipad, hvis de gør hvad der bliver sagt, og tager deres tøj på uden (alt for meget) brok.
Martin afleverede pigerne i dag, og imens tog jeg i fitness. For tiden bruger jeg meget tid i fitness, skal gerne afsted hver anden dag. I dag var jeg der i to timer, så hjem i bad og så tog Martin og jeg hen på en nyopdaget, hip café hvor vi fik vores frokost. Inden vi var hjemme igen, var klokken blevet 13.30. Jeg fik så en lille lur, inden jeg hentede børnene  KiTa.
Vi var så hjemme ca. 15.30 hvor Martin og Sophia bagte boller mens Astrid og jeg legede.
Herefter lavede Martin aftensmad, ungerne fik 'skærmtid' og jeg lagde vasketøj sammen.
Efter aftensmaden tog Martin ud og drak øl med nogle kollegaer. Imens havde jeg kampen med børnene! De er for det meste gode til at falde i søvn, men i dag faldt de i søvn kl. 22.15!

Jeg synes tiden går stærk. Når man bruger hele formiddagen i fitness eller med praktiske opgaver, er dagen jo nærmest gået. En dag om ugen har jeg børnene hjemme, og et par gange om ugen henter jeg Sophia kl. 12.30 i KiTaen. Vores morgener og eftermiddage er som regel helliget børnene, og det er jo mega privilligeret.
 Afsted i børnehave


I dag trænede jeg ben, og var helt færdig bagefter

Min nye favorit - youghurt med granola og masser af frugt. Uuuuhm!


Ristet brød med tomat og mozzarella

Det er jo utroligt hvor fanden den anden sok forsvinder hen #1worldproblem




0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start